27 aprilie 2011

Scones – painici pufoase pentru dimineti voioase

Din casutalaurei.blogspot.com : scones - painici. Se fac foarte repede si sunt delicioase, aceste scones sunt ideale pentru un mic dejun de sambata dimineata in familie – se fac in 30 de minute cel mult. N-am avut faina cu agent de crestere, asa ca am pus si o jumatate de cubulet de drojdie proaspata dar n-am asteptat deloc sa creasca aluatul. Reteta o am din “Good Food” si, va asigur, e delicioasa.

- 350 g faina + extra pentru intins aluatul
- 85 gr. unt rece
- 150 gr. iaurt gras
- 1 lingurita praf de copt
- 4 linguri zahar brun
- 4 linguri lapte integral
- 1 lingurita extract de vanilie - n-am avut, am folosit esenta de rom
- 1 ou batut cu I lingura de lapte pentru uns
Intai, aprindem cuptorul si incingem inauntru o tava de copt la 220 grade C.
Intr-un bol, mixez faina, sarea, praful de copt, zaharul si untul si amestecam pana se omogenizeaza. 

Incalzim iaurtul, laptele si vanilia. Facem o gaura in coca din faina cu unt ce tocmai am pregatit-o si turnam acolo laptele cu iaurtul fierbinte si amestecam repede compozitia folosind un cutit. Imediat ce se omogenizeaza, este gata. Nu e cazul sa insistam cu framantatul.  Frumusetea acestei retete, este ca cu cat framantam mai putin cu atat ne va iesi mai bine.

Se rastoarna aluatul pe o suprafata pudrata cu faina, se framanta usor – cat sa se obtina o consistenta fina si moale. Se intinde o foaie cu grosimea de 4 cm.
Apoi se decupeaza  cercuri cu ajutorul unei forme pe care o dam prin faina inainte de a taia fiecare cerc. Aluatul ramas il adunam, il framantam usor si il intindem din nou – si tot asa pana se termina. Ungem cu oul batut partea de deasupra a formelor decupate, presaram faina in tava de copt fierbinte, asezam painicile.
Se coc 12 minute, pana cresc si devin aurii. 
Sunt grozave mai ales fierbinti sau in ziua prepararii. Delicioase cu unt, optional si niste dulceata.
Daca ne ies mai multe, le putem si congela. Asteptam sa se raceasca dupa ce le-am scos de la cuptor, le sigilam  in pungute speciale, scotand aerul din punga, si le bagam la congelator unde le pastram cel mult o luna. Le decongelam la temperatura camerei, apoi le incalzim la cuptor timp de cateva minute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu