5 februarie 2011

CELE PATRU LEGĂMINTE - CARTEA ÎNŢELEPCIUNII TOLTECE

DON MIGUEL RUIZ
CELE PATRU LEGĂMINTE - CARTEA ÎNŢELEPCIUNII TOLTECE

Respectă-ţi corpul, bucură-te de el, iubeşte-l, hrăneşte-l, curăţă-l şi vindecă-l.
Fă exerciţii fizice şi tot ceea ce-i face plăcere corpului tău. Aceasta este o cale de comuniune între tine şi Dumnezeu.
Nu este suficient să adori nişte idoli, fie ei Fecioara Maria, Iisus Christos sau Buddha. Poţi face acest lucru dacă doreşti, iar dacă te face să te simţi bine, este chiar recomandabil. Trebuie să înţelegi însă că propriul tău timp este o manifestare a lui Dumnezeu, iar dacă îţi vei onora corpul totul se va transforma pentru tine. Când faci tot posibilul să-i oferi iubire fiecărei părţi a corpului tău, tu plantezi seminţele iubirii în mintea ta, iar când acestea se vor dezvolta, vei ajunge să-ţi iubeşti, să-ţi onorezi şi să-ţi respecţi la maximum corpul.
Fiecare acţiune a ta va deveni astfel un ritual prin care tu îl slăveşti pe Dumnezeu. După aceasta, următorul pas este să-l onorezi pe Dumnezeu cu fiecare gând, cu fiecare emoţie, cu fiecare convingere, şi chiar cu ceea ce este „bine” sau „rău”. Fiecare gând devine o comuniune cu Dumnezeu, iar tu vei trăi un vis în care nu vei mai judeca pe nimeni, nu te vei mai autocondamnă şi te vei elibera de nevoia de a te bârfi şi a-ţi face singur rău.
Dacă păstrezi aceste patru legăminte, iadul dispare. Este imposibil să mai trăieşti în iad. Dacă eşti impecabil în ceea ce spui, dacă nu iei nimic personal, dacă nu faci presupuneri inutile, dacă îţi dai întotdeauna osteneala să faci tot ce îţi stă în puteri, atunci vei avea o viaţă frumoasă. îţi vei putea controla viaţa în proporţie de 100%.
Cele Patru Legăminte reprezintă sinteza unei arte a transformării pe care am moştenit-o de la maeştrii tolteci. Orice om care le respectă poate transforma iadul în rai. Visul planetar se va transforma în propriul său vis despre rai. Cunoaşterea este aici; ea ne aşteaptă să o folosim. Cele Patru Legăminte sunt aici; trebuie doar să adoptăm aceste legăminte şi să le respectăm semnificaţia şi puterea.
Aşadar, tot ce aveţi de făcut este să respectaţi cât puteţi de bine aceste legăminte. Vă puteţi lua acest angajament chiar astăzi: aleg să respect cele Patru Legăminte. Ele sunt atât de simple şi de logice încât chiar şi un copil le poate înţelege. Este însă nevoie de o voinţă puternică pentru a păstra aceste legăminte. De ce? Deoarece oriunde am merge vom descoperi că în calea noastră avem o mulţime de obstacole. Cei din jur ne vor sabota decizia de a respecta aceste noi legăminte. Iar totul în jurul nostru este de asemenea natură încât ne îmbie să le încălcăm. Problema este legată de celelalte legăminte care fac parte din visul planetar. Ele sunt vii şi sunt foarte puternice.
De aceea, va trebui să deveniţi un mare vânător, un marc luptător, ca să apăraţi aceste Patru Legăminte cu viaţa dumneavoastră. Fericirea dumneavoastră, libertatea dumneavoastră, întregul dumneavoastră mod de viaţă depinde de asta. Scopul luptătorului este de a transcende această lume, de a scăpa din acest iad şi a nu se mai întoarce niciodată. După cum susţin învăţăturile tradiţionale toltece, recompensa constă în transcenderca experienţei umane a suferinţei, devenind încarnarea lui Dumnezeu. Aceasta este recompensa.
Pentru a reuşi să respectăm aceste Patru Legăminte va trebui să utilizăm fiecare picătură de putere pe care o avem. Personal, la început nu credeam să pot face acest lucru. Am căzut de multe ori, dar m-am ridicat şi am continuat să merg mai departe. Am căzut din nou, dar am continuat să merg mai departe. Nu mi-a părut rău pentru mine. Mi-am spus mereu: „Nu contează că am căzut; sunt suficient de puternic, sunt suficient de inteligent pentru a reuşi!”. M-am ridicat şi am continuat să merg. Am căzut, dar am continuat să merg, şi de fiecare dată a devenit din ce în ce mai uşor, chiar dacă la început părea atât de dificil.
De aceea, chiar dacă veţi cădea din când în când, nu vă judecaţi prea aspru. Nu-i oferiţi Judecătorului dumneavoastră satisfacţia de a vă transforma din nou într-o victimă. Nu fiţi prea aspru cu dumneavoastră. Ridicaţi-vă şi faceţi din nou legământul. „De acord, mi-am încălcat legământul de a fi impecabil în ceea ce spun, dar am s-o iau din nou de la început. Astăzi îmi propun să respect cele Patru Legăminte. Astăzi voi fi impecabil în ceea ce spun, nu voi lua nimic la modul personal, nu voi mai face presupuneri şi voi urmări să fac tot ceea ce pot mai bine”.
Dacă încălcaţi şi acest legământ, reîncepeţi din nou în ziua următoare, şi din nou în cea care urmează. La început va fi greu, dar în fiecare zi va deveni din ce în ce mai uşor, până când, într-o bună zi, veţi descoperi că vă veţi conduce viaţa în conformitate cu cele Patru Legăminte. Şi veţi fi surprins de modul în care viaţa dumneavoastră s-a transformat.
Nu este important să fiţi un om religios sau să mergeţi la biserică în fiecare zi. Iubirea şi respectul de sine vor deveni din ce în ce mai mari. Acest lucru este posibil. Dacă eu am putut să fac acest lucru, la fel puteţi face şi dumneavoastră. Nu vă faceţi probleme în legătură cu viitorul; trăiţi ziua de astăzi şi fiţi atent la clipa prezentă. Puteţi trăi doar clipa prezentă. Faceţi tot ce vă stă în puteri pentru a respecta aceste legăminte şi curând veţi descoperi că este foarte uşor.
Astăzi este începutul unui nou vis. 


(fragment)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu